Lite nattligt tänk

Det är 16 dagar kvar tills jag fyller år och jag vet precis vad jag önskar mig.
Det är stora önskningar och jag kommer nog inte få något av det.
Men att drömma och sträva efter det, det får jag göra.

Jag vill ha ett litet hus, nära vattnet.
Det ska vara skog , kanske en äng nära huset.
Det räcker med ett rum , ett skruttigt kök och en minimal toalett.
Väggarna ska vara vita och på väggarna och inredningen ska vara sådär speciell och bara skrika "Nathalie" .
Där ska jag ha min vita katt, min kaffebryggare , dator och kamera.
Jag ska bjuda hem fina kompisar och prata liv, drömmar och skit.
Om sådant som inte andra kanske tänker på, pratar om eller ser.
Jag önskar mig mer, som tex. ett armband.
Men det armbandet vill jag bara ha av en speciell person.
Annars vill jag inte ha något.
Kanske ett paket kräftor och lite mysig stämning.
Allt jag vill ha är sådant som betyder och kommer att betyda.

Minnen och symboler.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0