Bright light.

Det var extremt längesen jag kände mig såhär trött i kroppen som jag gör just idag.
Så många dagar har gått då jag mest har varit trött i själen eller i huvudet, eller bara trött på huvudet som alltid ska finns med mig dag in och dag ut, varje natt, till och med när jag sover.
Ibland skulle jag vilja koppla bort huvudet för en stund.
Precis sådär som man kan göra med en högtalare när man tröttnat på dålig musik som ljuder.
Idag är jag i alla fall trött i kroppen, i nacken i ryggen och speciellt mina ben.
Benen tar stryk när man lever.
Hur ska dom orka med att hålla mig uppe så många år till?
Men i framtiden kanske vi flyger och då slipper ju jag allt gående, stående med mina ben.
Ben är värdefulla.
Alla sorts ben.
Kan nog inte komma på något ben jag skulle kunna vara utan.
Tänk, vi är av ben.
Ben, muskler och blod ungefär.
Det är egentligen lustigt att vi kan tänka.
Sörjan i huvudet som mer ser ut som en häftig svamp, den tänker.
Skickar sådana där coola impulser som bara blir bokstäver, som blir ord , som blir meningar, som blir saker, som blir hemliga tankar i huvudet.
Nu är ni säkert förvirrade och fattar nog inte något alls...











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0