Vad händer ?


Ibland önskar jag att jag kunde få vara gud för en dag.
I alla fall gud över mitt liv.
Bestämma precis vad som ska hända, veta vad folk ska säga, vad människor ska känna.
En dag då inga överraskningar finns.
Då kanske jag skulle slippa dom svidande ögonen.
Den röda näsan.
Mitt hjärta som öppnas och stängs och den där klumpen i halsen som är gjord av oro, slem och saliv.
Saltet i tårarna , det som gör att det svider extra mycket är bra onödigt.
Det borde räcka med bara vanligt söt-vatten, för att det som är anledningen till att man gråter gör ju redan så ont.
Att se snygg ut när man fäller ett par tårar skulle också vara bra, istället för att hela facet blir vanställt med svullna ögon, mascara under ögonen, över ögonen , på kinden och man ser mer ut som ett konstverk av Salvador Dali.
För när man sedan står där framför spegeln och en människa tagen ur en skräckfilm stirrar tillbaks på andra sidan spegeln.
Då blir man inte direkt uppmuntrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0