Den gamla natten

Åter igen har ett år gått.
Gått snabbt, gått långsamt. Ibland inte gått alls.
Många dagar har varit underbara.
Solsken, skratt, hjärtan och nya själar.
Andra dagar har varit svarta som natten.
Tårar, ilska, skrik, ångest och långa promenader i regnet.
Vissa dagar har inte varit någonting alls.
Vakum.
Feberyra.
Tomhet.

Jag har varit i olika länder.
Spanien.Kina.Kuba.
Rest runt och sett så många saker.
Allt känns lite som en dröm.
Och minnen jag fått, kommer jag hålla hårt i.

Hela våren var en lång promenad.
En promenad i tankar, funderingar och förvirring.
Allt det där övergick till något annat.

Hela sommaren var ett äventyr.
Flöt omkring och träffade så många betydelsefulla människor.
Människor som gav mig liv och lycka.

Sen helt plötsligt hamnade jag i Dalarna.
Hösten kom.
Lämnade Småland och alla minnen bakom mig på något vis.
En ny start. Ett nytt jag. Lättad och fri.
Där träffade jag en hel bunt av härliga liv.
Inte en tyst minut.
Jag saknar er.

Det blev kallare och tiden började stå lite för stilla.
Ett tåg tog mig hem. Hem till Småland igen.
Träffade nytt, träffade gammalt.
En ny start i det gamla.
Och där är jag ungefär nu.


Något jag har lärt mig under året är att ta vara på tiden man har.
Att sluta hålla andan och våga andas.
Bara leva.
Leva i nuet.


Det som kommer, kommer bli lika bra eller bättre än det förra.

Gott nytt år på er!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0