Hej & Hejdå

Vi åkte upp, nu åker vi ner igen.
Mötte snön, lämnade snön.
Det blev ett kärt möte och jag insåg plötsligt hur mycket jag saknat hela gänget.
Kramades med alla och i någon sekund så var man tårögd.
Packade ner rummet i påsar och smakade på äcklig choklad med Linda.
Sen blev det rutinerad fest i Villan.
Vi blev tärnor. Pratade framtid och tyckte det var sorgligt att vi nu skulle skiljas.
Blev love-snack i köket medan vi länsade frysen på köttproduktet.
Sen somnade jag i min lilla säng som var överfull av påsar och väcktes sedan av en rummeluggla redan vid åtta.
Skurade, fightades med gardinstänger och sa Hejdå till de fula ankgardinerna.
Sedan väckte jag en drös trötta människor och kramade dom adjö.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0