bombar sönder världen med ljuv musik

Nu
Aldrig
Varför?
Gubbarna pratar i mun på varandra.
Pengar, allt handlar om pengar.
Störta upp i skyn, "flyga" kallar någon det för.
Fånga ögonblick. Så att folk kan känna trivsel.
En kastrull med blåmusslor. Utanför mig regnar det.
Och det kanske regnar inom mig med, men skalet som kallas kropp gör att det inte syns.
"Du ser ut som en ledsen king charles spaniel" tänkte jag, när jag kollade mig i spegeln.
En Lady.
Lack.Lack.Lack
Grön är min färg.
Grönt har en tröstande verkan.
Och människor som inte minns sina drömmar brukar tycka illa om grönt.
Jag minns. Jag vet. Jag kommer ihåg.
"Live one day at a time and make it a masterpiece." Föjer nu med mig.
Imorgon flyter jag på ett av de sju haven.
Och sen glider jag nog runt i den stora staden.
Ensam. Tillsammans.
Jag komm ha
det
bra.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0