Today or yesterday

Ja ni, vad ska jag berätta för er egentligen.
Jag driver mest omkring.
Igår åkte jag till Växjö igen och resan kändes oändlig.
Jag satt i någon timma på stationen och lyssnade på min ljudbok. Kollade på människor som kom och gick. Satt och drömde mig bort ett slag. Sen ringde telefonen.
Hon skulle vara hundvakt!
Jaha, tänkte jag och satte mig på en annan buss som tog mig till Grand Samarkand.
Där spatserade jag omkring och köpte mig ett läppstift för 15kr samt en massa tung mat.
Hittade kanelpastiller men jag kallar dom för lyckopiller.
Efter en lång väntan då jag chillat med Frank så var det dags att åka hem. Men åkandet kunde vi glömma och vi började vandra istället.
Trötta och hungriga gick vi där sida vid sida och kände oss bittra. Det började ösregna och allt kändes sådär typsikt som det brukar göra på film.
Vi gick för långt men hittade hem till värmen.
Där satt vi sen, två dränkta katter och lapade i oss lite kaffe med mjölk.


Idag sken solen och jag spanade på mina sagoserier.
Jag har kommit på mig själv att jag alltid försöker fairytale´isera mitt liv. Då blir livet vackrare, mer magiskt.
I alla fall. Jag tog tag i livet efter att jag tyckt att livet var tragiskt och gav mig ut på stan.
Fyndade en mintgrön kavaj när "för sent för edelweiss" ljöd i högtalarna.
Hittade en söt uggla att elda i och en fin mugg att äta fil i.
Nu sitter jag här lite halvsliten och har just stoppat i mig en avokado, gott !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0