Första dagen som 08a

Hade ställt klockan på halv sex. Och klockan halv sex ringde klockan. Något jag hade oroat mig över ungefär halva natten. Att den inte skulle ringa alltså.
Hackade tänder och kollade ut. Det var höst utanför.
In i duschen. Skållhett vatten.
Skalade av mig sommaren och slängde sedan på mig sminket.
Upptäckte då att klockan var väldigt lite så jag tog en powernap, sen var det dags att bege sig ut på äventyr bland pendeltåg och bussar.
Eftersom regnet sköljde ner igår när jag kom till mitt nya hem så hade jag inte en aning om hur det såg ut här men till min förvåning så låg stationen precis intill. Bara några steg, sen var jag på pendeln.
Hamnade i Luma och när jag väl steg av där kom jag på att jag inte hade en aning om vart skolan sedan var.
Efter att ha motarbetat gpsen på mobilen hittade jag rätt och kände mig lostast i världen.
Ensam och okänd.
Men helt plötsligt dök ett känt ansikte upp och jag kände mig inte lika liten längre.
Eftermiddagsgruppen.
Och imorgon börjar jag vid ett.
Jag är inte längre lika okänd och människorna känns inte lika främmande.
Jag ser fram emot morgondagen och terminen.
Det här kommer bli spännande!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0