Skriver bara om helgen

Helgen var nu över och det är måndag idag igen.
Fredagen kändes lång och när vi väl slutat för dagen var man friare än någonsin.
Åkte hem och frugan kom en stund senare.
Det blev bål i en skål och en lagom god pizza att tugga på.
Efter några timmar som kändes som en var det dags att bege sig in mot stan. Det var meningen att vi skulle gå på Of Monsters And Men men regnet forsade ner och kön in var allt för lång.
Det blev Marie Leveau. Träffade folk från viken, samt klasskompis och andra.Väldigt smidigt att ha alla på samma ställe.
Sen var det de där med att ta sig hem.
Ett evigt projekt och vi missade pendeln hem.
Det fanns många faktorer som påverkade detta och vi kom fram till att det antingen var den långa kön till toa en halvtimme innan, regnet, de förvirrade stockholmarna som sa fel väg eller så var det bara vi.
Vi satte oss iaf ner på marken och tyckte synd om oss själva då människor ville att vi skulle bedöma deras kroppsformer.
Efter ett tag bestämde vi oss för att ta tag i det och gick mot bussarna.
På vägen dit trodde folk att vi var Rebecca och Fiona.
Väl på Gullmarsplan hittade vi inte vår buss först så vi tröståt en Calzone. Bussen dök upp och tanten ville inte att vi skulle äta på den så E tryckte i sig sin och jag la min i fickan.
Bussresan hem kändes som en evighetsfärd men tog egentligen bara en halvtimme.
Väl hemma somnade jag i soffan med ett gäng katter som hade race.

Lördagen började med en trevlig frukost och sedan åkte jag iväg till släkten som hade chilefest.
Timmarna gick. Vi åt god mat, dansade och hade det otroligt trevligt.
Det blev en tur till Vårbygård och kollade på bland annat folkdans sen blev det en tur till stan.
Där mötte jag upp västervikarna, tog en öl, träffade en lustig poet sen hamnade vi någonstans vid Stureplan och tappade bort böna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0