Jag skulle kunna leva på natten

Vet du när det är som bäst under ett dygn egentligen ?
Det är när du är helt själv ute i skymningen
När solen börjar visa sig lite blygt vid horisonten och tittar sömnigt upp på din avslappnade kropp
som långstamt rör sig fram på gatorna
Du är  fylld med den rena och klara luften som morgonen eller ska jag säga natten bjuder på såhär års
Den får dig att börja använda dom där bortglömda hjärncellerna du kopplat bort en stund
Kanske att till och med ditt hjärta slår lite hårdare för du kom på något du stoppat undan för några år sedan

Det någon eller något betyder för dig kan vara allt eller inget och ibland kan detta "det" eller "den" bara vara en liten snutt av ditt liv.
Ett tomrum som fylls när du är utan allt
Kanske att det är förvirring eller bara överenergi som fyller detta hål som sedan förvandlas till något annat.
Ungefär som en boomerang kastas fram och tillbaka när man slänger den över kala landskap 
Kanske det är den du är
Är det en mening i allt eller kan mycket vara en slump.



Jag är trött och har bara fått för mycket luft men något kanske är lite utav en sanning
Du kanske känner igen dig i något av detta lilla.
Det kan inte jag veta



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0