Vad ska vårat barn heta tycker du ?

Jag sov bort så många timmar av dagen som möjligt för att slippa klippa gräsmattan.
Hoppades verkligen på regn men varför ska det regna när jag vill det ?

Pappa ringde flera gånger om och försökte få upp mig ur sängen och tjugo i tre tog jag tag i livet och förlyttade mig till övervåningen där jag landade under en stor filt med en kopp kaffe i handen.

Efter några timmar förflyttar jag mig ännu en gång och denna gång hamnar jag i garaget där min fiende står.
" Gudrun " kallar jag henne för och hon är både tjurig och trög.
Det jag pratar om just nu är alltså gräsklipparen.

Tjopp, så var det klart och här sitter jag nu igen på mitt trevliga rum och har inga planer på att förflytta mig ifrån det igen.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0