jul jul strålande jul ?

Jular jag minns.

En tomte var brunögd och jag trodde han hette ragnarsson och var pappas chef.

Pappa var bortrest en annan gång och jag satt på en trappa och sjöng "när juldagsmorgon glimma"

En annan jul kopplar jag till Carola och låten " himlen i min famn"

Min farfar dog en jul.

Mormor var sjuk en annan jul och strömen var borta.
Den natten grät jag mig till söms och åt dagen därpå grillade revben med gabriel fors, han som är med på ullared och sjunger.

Firade en jul med tobias och två afrikaner, bäst hittils.

Jag spenderade några jular i spanien.

Ena gången åt vi bara massa fisk och jag fick min lilla ixus.

Dagen innan julafton gömde jag mig för gästerna och grät ner både sängkläder och andras kläder.
Då satt jag med mina två  och ville helst komma bort.
Jag hatade honom, jag hatade julen och ögonen var uppsvulnna och hemska.

Förra året ville jag vara hemma men fick nöja mig med ouppskattad sol och kalkon på bordet.

Några jular har jag glömt bort men vem vet, dom kanske var dom bästa ?




På julen finns det så många måsten och det är nog därför den kan gå fel, väldigt lätt.
Alla ska vara vänner med varandra och alla ska ha det så fantastiskt bra.
När väl julstressen far in i ens liv så blir det mest bara jidder och om folk får lite för mycke dricka i glasen leder det ena till det andra.
Om man låter julen få komma ner lite mer på jorden och vi tar bort alla måsten och är bara som vanligt kan nog det mesta bli lite bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0