"muffinsen tittar snett på mig, jag måste ha den"

Oj, klockan är  redan sju !
Stängde av larmet och tänkte bara sova en liten liten stund till.
Vaknade tre timmar senare och ropade högt " tio i tio, spring"
Märta hoppade upp som ett skott och kom två timmar för tidigt till jobbet, jag själv kom fyra timmar försent till skolan istället.
Snön yrde runt och jag fick gå till skolan för cykeln var självklart inte hemma en dag som denna då jag behöver den.
Eller gå till skolan, jag mötte min granne och pratade om julfester och stod utanför "mupphuset" då min riddare i den gröna bilen slirade in på sina sommardäck och jag trodde vi skulle dö.
Redovisning då Paranoia togs upp sen letade vi bil och hittade en så vi kunde ta oss till våran önskade destination "chinahouse"
I den röda bilen som inte gick att  backa eller låsa gled vi iväg efter några knuffar och parkeringsplatsen vi stannade på fick vara sluttande så vi kunde "kana" ut när vi var redo, och illamående.
Höll också på att riva ner den kinesiska julgranen med ett knäckebröd i.
Ett snack med perra tha män och vi kom fram till att jag måste få bättre rutiner.
Gled iväg på min vita häst några sekunder efter i en väldig fart lite senare och såg ut som snömannen själv när jag steg in på mejeriet.
En "fika" som bestod av luft med sneaky och därefter saharakäk med den galna familjen.
Nu har jag fått lite sol också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0