"blinka då din knallhatt"

Mer jul i källaren.

Juleljusen har hamnat på sin rätta plats och det doftar smaskig glögg i hela huset.
Jag finner en lugnande själ.
Mamma lagar till mummsiga äpplen också, fyllda med kanel och socker medan jag letar efter den perfekta julmusiken.
Men vad är den perfekta ?
Är det musik alla tycker om att går runt och sjunger på, är det den som man känner igen sig i, musiken utan text eller är det den musiken som framkallar minnen, både de bra och de dåliga?
Det är svårt att komma fram till någon bra slutsats så jag tar bara hipp som happ det som känns igen.



Nu är december här och jag börjar se lite mer ljus i tunneln.
Förhoppningsvis kan det nog bli en bra jul i år , kanske den bästa  jag kommer uppleva någonsin eller så blir denna en start på något nytt.
Jag har lärt mig att inte ha för höga förväntningar, men jag har hopp i hjärtat.
Vi får se...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0