Världens bästa julafton

Jag hade inga förväntningar och det var nog bara positivt nu när jag tänker på det.

Julafton började hemma hos mig.
Den unga kvinnan från peru med sitt ursöta barn var här, samt hennes mamma.
Lite senare kom också den muslimska familjen som precis blivit utvisade för att fira julafton med oss.

Muslimer och en kristen julafton låtersom en  ganska skum kombination egentligen men det är härligt att sånt kan funka.
Att människor på julafton kommer ner på  samma plan då alla är lika mycket värda och kan umgås från olika kulturer.

Vi åt julbord iaf plus lite extramat för dom som inte åt fläsk.
Vid matbordet hade vi det kul och det var den lille ungen som tryckte i sig 8 köttbullar som fick mest uppmärksamhet.
Helt plötsligt kom tomten som var renée, min granne och småungarna var överlyckliga.
Har nog aldrig sett ett barn vara så glad för att se tomten som Senada var.
Som vanligt ska det hända något oväntat hemma hos mig och tomten började dansa cumbia (en latinamerikansk dans)
och jag blev tvingad att dansa.
Bernt kom i samma veva som tomten och när väl tomten hade försvunnit drog vi oss vidare hem till Martin där det andra julbordet väntade.

Äta mer och sen var det paketleken som stod på schemat.
Det gick bra för mig och martin till en början men när leken väl var slut hade vi samlat ihop en sopborste, ett durkslag, en lykta, några sporkar och en keps från claes olsson som hade lampor i skärmen.
Vilka kap !
Sen fortsatte julmyset tills vi fick ett avslut då tommy sjöng opera och vi gick och la oss.

Denna julafton var den bästa julafton jag någonsin haft och martin gjorde  den till de.

<3






















Kommentarer
Postat av: Alejandra

haha låter riktigt rooligt !, skulle varit kul o se den dansande tomten ;D

2009-12-27 @ 23:39:27
Postat av: nathalie

Du kanske kan få se det också, vet inte riktigt om pappa filmade eller inte ;D haha!

2009-12-28 @ 12:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0