"flashbacks to warm nights när jag gick på mellanstadiet"

Jag vaknade aldeles för sent för att orka ta mig ut till korpaholmarna eller något annat ställe där det fanns vatten.
Varför ska jag ta mig ut dit när jag inte ens tycker om det?

Jag tog min handduk istället och smetade in mig i cocosolja och såg ut som en riktig bodybuilder sen så slog jag mej ner mitt i gräsmattan och bläddrade i någon illustrerad vetenskapstidning som var pappas.

"vi fixar en båt och flyr till en öde ö" var en idé som poppade upp ur ingenstans och emma var självklart på.
Problemet var bara att båten låg på land och nyckeln till båten var borta så vi fick skippa alltihop lika snabbt som idén kom upp.

Vi fixade iallafall åtta koppar kaffe och fyllde på våran termos, sedan gav vi oss ut på äventyr på okänd mark.
Vattenpipan var självklart med och för ovanlighetensskull så fick min fluffiga och tjocka hund Bessi förlja med.

Vi hade det bra och lyssnade på Parken-låtar tills två tjocka gubbar skulle ställa sig och skrika en bit bort ifrån oss.
"vi dumpar det här!" skrek en av dom och kastade i både rör och koner i vattnet sen försvann dom.


Smygandes i gräset gled vi vidare till Vrakviken där det började regna men det struntade vi i och  drack mer kaffe och lyssnade på håkan.
 "jag ger dig din morgon, jag ger dig min dag"











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0