På ett hemligt ställe vid vattnet

Jag sov bort nästan halva dagen som jag brukar göra nuförtiden sen glömde jag bort att äta utan drack tre ölglas med kaffe istället.

Bara för att det händer så lite i Västervik åkte vi till den stora metropolen Gamleby och beblandade oss med tyskar i fiskarhattar som chillade på hammarsbadet.

En dryg tjej jobbade i kiosken och det tog för lång tid att köpa en glass än vad det borde göra.
Äntligen fick jag och emma var sin Calipo att smaska på och det var efterlängtat. Inte någonstans i Borlänge fanns det att köpa.

Regnet öste ner men vi var glada ändå.

Vi åkte hem och Tobie hade ont i magen och vi trodde det var något farligt.

Jag tog mig ner till stan och där var Sahara fullt med snygga brudar. Vi käkade god mat och firade Antonia för att hon äntligen skulle fylla 18.

Efter att ha suttit där i några timmar och haft det trevligt blev det att träffa supersega emma som rullade nerför stadens gator.

Vi hade våran öl tillhands och hittade ett perfekt ställe att dricka upp dom på. Vi hittade några sprayburkar och lekte gangster i några minuter.

Människorna på stan var äldre än vanligt och alla var fulla som småbarn som tagit sin första fylla.
Dom skrek, dom kröp och var allmänt pinsamma.

Vi mötte upp Stockholmarna som precis kommit till Västervik och dom var väll inte speciellt imponerade av Staden.


Eric, min plastkusin var trevlig och var som en vanlig människa men resten av folket var lite speciella och dryga till en viss del.

Dom klagade på allt och såg inte skillnad på en groda och en mus.
Emmas förslag var att sätta den tråkigaste av dom alla på en buss och skicka hem henne till Stockholm på direkten.

Jag och emma hittade oss en brygga som var perfekt för oss. Elvismusik i bakgrunden och lite mer öl tillhands.

Kvällen slutade på stockholmarnas segelbåt där vi bara satt och gungade lite fram och tillbaka och pratade om ingenting alls.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0