Vad ska du nu hitta på för tosafora däka lilla ?

Nu har jag varit här i Blekinge  i fyra dagar och jag har nästan fullt upp hela tiden.

Antingen ska vi vara här eller där eller så kommer det någon och knackar på dörren.


Jag sover i en alldeles för liten säng här i sjöboden och till och med jag som är så kort får känna på hur det är att vara för lång. Mina fötter sticker ut från sängen och man kan knappt vända sig om. Inte nog med att jag inte får plats i den , min hund ska ju absolut ligga på mina fötter också och göra sången trängre.



Vädret här är väldigt skiftande men jag tar lite promenader när som i alla fall.

Det är väldigt svårt att sitta inne när det åskar och det blåser massvis , man ser blixtrarna lysa upp både himmel och hav och allt känns sådär laddat och befriande på samma gång.

 Jag tvungen att ta mig en promenad nu när det var fullmåne och det blåste så mycket att nästan träden bugade sig för stormen. Inte en enda människa var nog ute förutom jag och att sitta på en brygga själv med en cigarett i handen är nog en känsla  man inte upplever allt för ofta.


Jag älskar verkligen det här stället och jag kommer nog aldrig glömma bort det förhoppningsvis.


Jag har lyckats träffa massa sysslingar vilket är väldigt kul


Några är från Uppsala och en av dom spelade massa fotboll, den andra ska dra till Hawaii och hjälpa folk, den tredje var i trotsåldern och var för cool för att prata och sen den fjärde som håller på att designa ett klädmärke.


Jag känner mig alltid lika välkommen hit och släkten Bergquist & Karlsson tar verkligen hand om mig.

Jag lyckades komma i kontakt med dom för några år sen när jag och emma hade tråkigt och hörde att någon hade fest. Vi gick dit och jag presenterade mig som deras syssling och sen dess har hängt ihop varje sommar.


Det är Fest här ungefär varje dag om man nu känner för det och dom snålar inte på det hemmagjorda vinet eller spriten från Polen. Ett härligt gäng som jag verkligen gillar.


Imorgon ska vi på bodycake-fest och äta mig tjock på degklumpar med lite grisrumpa i !


Dom pratar konstigt här och ibland låter det som ett annat sorts språk.

Ett fult språk dessutom, men det kan inte dom hjälpa!




























Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0