blir man galen av vaccinet ?

Haha, nu när jag tänker på helgen så var den ganska komisk faktiskt.
Två tjutande brudar i var sitt rum.
Sen blev det pusskalas åt höger och vänster.
Taxitjejen som jag fick vänta på  i hundra år tyckte jag lät som en liten flicka och jag trodde jag ringt helt fel.
Gubben som kom, kom med en buss men som kompensation sjöng han magnus uggla för oss alla.
Jag satte mig i regnet och satt och klagade på ciggaretterna som smakade sot.
Sen minns jag inte riktigt vad dom övriga samtalen handlade om.
En tuta var rolig men martin förstörde den.


Nu sitter jag har och har stickningar i armen.
SvinisVaccinet är taget och tanten som gav oss det såg ut som en gammal medlem i abba.
Fransiga byxor och blingbling skärp i midjan.
Nu när  alla har det lugnt med plugg har jag tusen saker.
Någon som känner sig lite generös och vill skriva några arbeten?
Jag kan baka lussekatter och bjuda på saft!

Lussekatter kommer tydligen från tyskland eller något liknande btw och namnet lussekatt kommer från Lucifer som ändrade skepnad till en katt och slog små barn som sålde bullar.
Eftersom Lucifer inte tycker om ljus hade dom i lite saffran och då  lät han bli dom små barnen.
Saffran kommer från krokusar och det behövs 100 000- 150 000 krokusar till ett kg saffran.

Det jag vill komma fram till är att saffran är dyrt i år så mina Lussekatter är  värdefulla och bakade med kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0