Men lilla pipen dååå .

Gårdagen var rolig.
Som vanligt får jag sitta och vänta utan för emma för att hon aldrig är där hon ska när jag väl är där.
Denna gång satt jag på baksidan för att det inte skulle kännas lika mobbat som att stå vid entren och se sådär bortglömd ut.
Jag roade mig med att lyssna på deras telefonsignal som troligen skulle kunna bli en riktig partyhit, efter en stund kom hon hem med massa matkassar med massa flåd.

Som vanligt var vi hungriga och högg in på en toast och sedan pasta med bacon.

Rastlösa som vi var gick vi ut i det "fina" vädret och hamnade på willys.
Vi trodde att vi var fattiga men icke!
Lyckades skrapa ihop femtio små enkronor så vi hade råd att köpa en stor pucko och chokladmuffins.

Vi hamnade på en bänk i stadsparken där vi tyckte att det kändes rofyllt och skönt.
Dock efter en stund skulle det komma coola killar och en tjej och störa våran fina fika.

Kissa i vattnet skulle dom göra och skrika så högt dom kunde
Jag hoppas verkligen inte jag var likadan när jag var liten.

Pipet förflyttade sig från träd till träd och vi såg nog lite smått störda ut när vi satt där på båran bänk och följde ett sorts piptickande ljud med huvudena.

Pucko gick inte att dricka för det spruta som en fontän när vi försökte dricka det samtidigt som pipet skulle komma.

Pipet är  något som alltid kommer på hösten och man ser aldrig vad det är men det finns överallt.
Tro nu inte att vi är galna eller så för jag lovar, pipen finns på riktigt.

Det började regna men vi fick inget vatten på oss till en början men till sist fick vi fly från våran bänk och bosätta oss på en scen.

Där satt vi i kanske förtio minuter tills vi gav upp hoppet på att det skulle sluta regna och fick ringa efter privattaxi.

SCHNIPP SCHNAPP SCHNUT , så var sagan slut !















Kommentarer
Postat av: victor

Äckligt snygga skor!

2009-10-19 @ 00:44:48
URL: http://notoriousvictorious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0