Skön dag

Ja nu sitter jag här mitt på gräsmattan och känner mig ungefär som kungen över våren.
Lyssnar på mina härliga spelningslistor och ser männen i huset jobba häcken av sig.
Räffsar löv,klipper träd, rensar ogräs och här sitter jag på en stol med ett bord och knapprar på  datorn istället.
Jag jobbar på brännan och med tiden så hälsar mina fräknar på min näsa.
Äntligen är dom tillbaka!
Jag väntar på att dom ska jobba klart så att jag kan få sätta igång med grillandet.
Det blir årets första grillning och vi har bullat upp med smarrigt kött, grönsaker, sallad och allt som hör till.
Har nog varit sugen på grillat kött sen i julas och först nu får jag det, ganska dåligt om man tänker efter.
Jag hade lätt kunnat ställa mig i snöstorm med en grill och fixat kött, för gud va gott det är!
Det som är lite synd bara är att det tar ungefär hundra år för mig att äta, eftersom det gör så ont att svälja.
Men men, jag överlever!
Har ju mängder av värktabletter att knapra på.
Nu ska jag  lägga huvudet tillbaka och njuta av solstrålarna.
Tycker att alla borde ta o göra det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0