För fyra år sen kanske, på julafton ?

Idag har jag hoppat upp ur sängen med ett skutt för jag trodde jag hade sovit lite för länge.
Traskat i glidig snö ner till stan för att möta F. Väl där fick jag ett samtal att det skulle va familjemiddag eller vad man nu kan kalla det  för här i sverige.
Familj är väll bara mamma, pappa, syskon om man har några, och sedan far och mor föräldrar. Men för mig är familj alla som ni kanske kallar för släkt.
Vi käkade iaf köttfärslimpa och dom på sahara tyckte nog jag var mongo när jag sprang ut i snön och doppade fingrarna i snöhögen. Allt för att min lilla ring skulle släppa från mitt felaktiga finger.
Sen irrade vi iaf runt på stan en stund och jag köpte mig två par knästrumpor. Ett par glansiga och ett par med knappar på. Sen vandrade vi hem genom snösliret.
Köpte med oss lite kol och glögg och sen tände vi alla värmeljus som fanns att tända.
K som inte har varit hemma hos mig på typ fyra år eller något hälsade äntligen på.
Det blev muffinskalas med vattenpipa, så mycket bättre playslisten och varm god glögg.
Fin eftermiddag!
Sen fortsatte kvällen för min del med att sjunga julsånger tills jag blev lite hes.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0