Jag tror det roligaste i livet är vardagar

Min dag började segt. Som vanligt trodde jag att jag hade sovit för länge och stressade upp ur sängen. Just denna dag var dock klockan inte så mycket utan bara 11.
Åt lite frukost och funderade på julklappar medan jag gick hem.

När jag nästan var framme vid huset kom jag på att jag inte hade någon nyckel och kände genast att detta kunde bli väldigt kallt och långdraget. Men som tur var hade mamma samma dag lagt ut en extranyckel.
När jag väl hittat den och ska sätta i den i dörren går det inte att vrida om och jag känner att detta är så hemskt typsikt.
Jag skriker till, börjar sparka på dörren och TADA, så gick den helt plötsligt upp.

Glad att vara inne springer jag ner för att fixa i ordning mig. Denna dag kändes inte som någon kläddag alls. Inget satt snyggt, inget såg bra ut, allt var bara så hemskt tråkigt och jag såg grå ut.
Försökte iaf fixa till allt det gråa och tråkiga med lite läppstift men tror inte det gjorde någon skillnad.

Bestämmer med F att vi ska ses i stan och går då ut till min cykel. Låset går upp men sen ska den vara fastfrusen i både is och sten. Sparkar lika så lite på den men denna gången hjälpte det inte alls. Så min första tanke är "taxi" och ringer rsedan pappa för att förhandla. Han säger att en buss går om tre minuter så för min del var det bara att börja springa. Att springa i högklackat är inget att rekommendera och mitt i all stress med sämsta flåset och världens isigaste gator ser "nykteristen"  mig ,den blåa lilla bussen som kör runt på gamlingar, och frågar om jag vill ha skjuts till dit jag skulle. Hoppar in och ställer mig sedan i den härliga och kyliga busshållplatsen. Väl där håller jag på att drutta ner i en snöhög men lyckas på något mirakulöst sätt uppta balansen igen. Där i väntan på bussen står en liten tant. Hon kollar till en början väldigt mycket på mig och i nästa minut börjar vi prata om julklappar, arbetslöshet, terrorister, invandrare och religion.Hon tyckte vi var lika.

På stan möter jag upp F och vi drar Kinabuffé med pappa. Därefter går vi på julklappsäventyr. När jag sedan lånar ut ett klubbkort till frida upptäcker jag att jag glömt mitt visakort hemma. Perfekt när man ska köpa allt till alla.
Lånar lite pengar iaf av pappa och går sedan vidare ut på äventyr. Tyvärr hittade jag inget alls utan gjorde av med pengarna på kangjang, chisan, johannesört, och massa annat hokus pokus.
Nu är jag nog förkyld.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0