Gott nytt år till alla er



Året som har varit har varit det bästa och det sämsta år jag varit med om.
Jag hittade en kärlek. Kärleken var bra tills den började falla sönder.
Kärleken jag har nu till människan kan slita sönder mig och ger mig hopp på samma gång.Hoppas den blir bra tillslut. Som i alla sagor ni vet ?
Studenten var bra. Inte sådär bra som alla säger att den ska vara men den dög. Jag hade ju ändå några kurser kvar att fixa och dom finns fortfarande kvar. Och att vara arbetslös som jag var typ ett tag var inte heller så kul.
Att bara sitta hemma och glo, göra av med pengar som man kanske inte egentligen har och sova bort halva dagarna är nog inte det bästa som finns fast att man trodde det när man gick i skolan.
Jag vet inte vad jag ska tänka om det nya året.
Det kan bli bra, det kan bli lärorikt, det kan komma erbjudanden, det kan finns liv, det kan finnas frodande kärlek, den kan finnas sommarkvällar som är så ljuvligt så man nästan storknar, det kan vara så att livet känns underbart.
Vad som helst kan hända och jag kan känna vad som helst när som helst.
Jag kanske inte finns kvar i Sverige efter nästa sommar.
Flyr landet, finner livet på annat håll och hittar min egna livsstil.
Det är nästan som om min student kommer detta året istället.
Tack för alla som har funnits i det förgångna året. Vissa av er kunde jag vara utan, vissa kunde jag absolut inte kunna vara utan. Och dom som var de bra människorna är jag tacksam över att ha vid min sida.
Jag har lärt mig att leva med många otäcka tankar , jobbiga känslor och glädjen som kommer fram ibland.
Den glädjen som finns måste jag bli bättre att hålla mig kvar i.
Inte låta någon ta ner mig , inte låta något rubba mig.
Jag, Nathalie Chávez är den som ska stå där på egna ben 2011.
Egna ben och skapa det liv jag vill ha. Eller iaf komma fram till hur mitt liv ungefär ska se ut framöver.
Det är jag som är kung över mig själv.
Och kungar ska ni vara över er.
Önskar er nu en underbar kväll, natt och morgon.
Det är ni värda!


;*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0