Vi reser till spanien!



















Till en början höll vi på att köra på en hare. Sen när vi skulle hämta upp personen som skulle skjutsa oss till flygplatsen och sedan köra hem vår bil så råkade vi köra till fel hus. Vi tyckte att huset där han bodde hade blivit så annorlunda och fint men det visade sig vara helt fel hus och chaufförens hus var sig likt. Stackars människa som vi väckte redan klockan 7 på morgonen.
Hela vägen till flygplatsen så pratade mannen som skjutsade oss, munnen gick verkligen i ett men lyckades ändå slumra till en stund.

Väl på flyget så fick jag sitta vid en tråkig kines som satt och sov, vakande upp helt förvirrad och fortsatte sedan att sova ännu mer.
Jag kommenterade till pappa att jag ibland kunde se ut som en asiat, iaf när det gäller mina små ögon och han säger högt "ja du ser verkligen ut som en kines". När han säger detta går det just förbi en kvinnlig kines och blänger mörkt på pappa.

När vi kommit fram till Spanien var det varmt och fuktigt på flygplatsen. Omskakade efter den läskiga flygningen som kändes som en hemsk attraktion på Liseberg så stod vi nu på fast mark.
Mormor bad mig att klä julgranen och som vanligt när jag ska ta hand om det ska julgransbelysningen flippa ur och sluta lysa.

Det åskade och blixtrade en hel del. Efter ett tag blev jag rastlös och började ånga upp ansiktet vilket jag dagen efter ångrade stort. Jag såg ut som en vit indier med hundra kastmärken i pannan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0