Flinten med noll koll.

Min dag blev inte riktigt som jag hade tänkte mig.
Jag funderade hela morgonen på om jag skulle med till Bryssel eller inte eftersom jag hade mått dåligt helt plötlsigt igår. Jag svimmade och efter det har jag varit både skakis, yrslig och haft fruktansvärt ont i huvudet.
Jag satte mig på bussen iaf och vi började åka mot Trelleborg.
Men efter ett par timmar i bussen bestämde jag mig att jag borde stanna på den här sidan av östersjön.
Jag hoppade av vid Lund och där satt jag och väntade på tåget som skulle ta mig till Alvesta.
Under tiden spanade jag på folk, det var fullt av militärer, lumpenmänniskor, tanter med konstiga hundar och sen Reza från idol.
När det var några minuter till avgång så skyndade jag mig till perrong 5 och hoppade på tåget som kom vilket var FEL tåg.
Efter en stunds förvirring över att jag var fast på fel tåg så löste det sig iaf.
Tåget åkte åt både rätt håll och åt rätt stad!
Hamnade i en vagn full av brats som drack vin och satt och lirade poker.
Tillslut var jag iaf framme i Alvesta och då var det bara att få tag i en taxi.
Hamnade i en taxibuss tillsammans med några människor hemkomna från Kenya som  satt och jiddrade hela resan om hur varmt och skönt det var där o blablabla.
Jag ville bara att de sista km skulle gå snabbt så att jag äntligen skulle  kunna pusta ut och falla pladask ner i en säng med min man.
Nu är jag iaf framme och har lagat köttbullar och spagetti med EBgänget.
Hörs!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0