En alien bland alla

Att jobba suger.
Känner mig som en slav ibland.
Fast jag inte är det.
Och jag borde inte känna så heller.
Tycker pengar borde vara gratis.
Eller att allt borde vara gratis och vi bara får allt.
Skulle va bra om det fanns träd där pengar växte.
För då skulle jag äga ett sådant och vara rikare än dig.
Det är fel att vissa ska vara fattiga egentligen.
Jag är fattig på en hög nivå.
Sen finns det dom som är extremt fattiga och lever på gatan.
Dom borde man rädda.
Och om kvinnor skulle vara presidenter och kungar och allt annat som är styrande.
Då skulle det vara fred på jorden.
För killar tycker om att slåss, tjejer gråter istället och vill lösa allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0