Jag tänkte hitta ett äventyr.

Jag vill hitta ett äventyr som inte bygger på något alls.
Den ska börja utanför dörren på mitt hus och sedan fortsätta genom världen.
Ett äventyr där hoppa i vattenpölar, kasta macka, dricka en öl, kolla på fåglar och att en kedja hoppar av är något fantastiskt.
Där varje liten sak är något fint.
Jag ska lära mig att uppskatta alla dessa saker under mitt äventyr som är mitt liv.
Lyckan kommer och lyckan går under den tiden.
Just nu har lyckat gått men jag hoppas den kommer tillbaka snart.
Jag ska försöka andas in den råa luften och sedan förvandla den till något sagolikt.
För att ha turen att andas och ha detta äventyr är något att vara fruktansvärt lycklig över.
Det är bara svårt att inse det ibland.




Och för att du vill ha det ena så kan man ha det andra.
Annars skulle ordet kompromissa aldrig funnits.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0