Fiskelyckan var bättre idag då den var gratis

Vi fiskade och det var längesen jag skrattade så mycket som jag gjorde då.
Hade inga direkt vana fiskemänniskor eller skogsmullar med oss och det märktes.
En pissmyrestack fanns i närheten och det kryllade  av myror.
Vi stod och stampade som galna indianer för att bli av med dom men rackriga som dom var bet dom sig fast i mina skosnören.
En grek skulle testa och kasta en gång men blev ingen långvarig karriär för honom.
Draget fastnade i granen och greken fick klättra upp och därefter nästan falla ner.
Vi fick upp några stora och äckliga gäddor som tydligen skulle  rökas.
När gäddan var rökt och folk skulle smaka åkte fiskbitarna ut ur munnarna på någon sekund och dom såg ut som statygubbar som sprutade fisk.
Tydligen var det inte gott!
En storm hälsade också på och vi frös sönder.
Hoppas inte vi blir sjuka för om någon dag drar jag och min älskling till SPANIEN!



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0