Och hälsa glatt din frihet.

Natten var en katastrof. Så många drömmar, så mycket människor på en och samma gång.
Sjuka, de jag hatar , de jag älskar , alla.
Och en fyrkant.
Satt och tänkte på den där fyrkanten i flera timmar. Förstod inte varför den var så viktig.
Jag såg allt framför mig. Jag ritar en fyrkant i luften för att visa något. Men visa vad?
Timmarna gick och natten försvann. Jag sov skavfötter. Ville helst bara försvinna. Kanske att någon hade kunnat slå mig i huvudet så jag hade fått försvinna.
Åkte iväg på cykeln senare och sjöng lite.
Sen var jag hemma igen och däckade i sängen när det fortfarande var ljust ute.
Tänkte äta glögg och pepparkakor som en försenad frukost nu, klockan halv fem på kvällen. Mitt rum är mörkt. Bara datorn är en ljuskälla. Snart får väll livet börja igen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0