stormy

Dagen kändes seg redan från början.
Vi vaknade upp i min stora säng och vädret var stormigt och vilt där ute. Jag ville bara krypa ner under täcket igen men var tvungen att fixa i ordning mig.
Senare tog jag försenade studentkort. Hade nästan varit mer passande att ta med sig en tomteluva eller luciakrona än en studentmössa.
Klickade massa kort iaf och sedan blev det att handla mat på kvantum. Folk var höga.Jag hittade mig en liten julbock som jag döpte till Göran. Köpte mig också lite glögg med äpple och kanelsmak, ett ljus med kaneldoft, en julljusstake och en påse med clementiner.
Julen är snart här men jag funderar på om vi kommer blåsa bort innan julen verkligen är här.
Det är snö nästan överallt nu förutom här i lilla Västervik.
Tänk om vi inte kommer få snö här i år, utan bara massa blask och storm?
Då kommer vi typ bli eremiter hela högen. Ingen kommer ta sig ut i blasket och vi dör i våra kroppar.
Nä usch. Det tänker inte jag göra hur eller hur. Om inte vintern kommer hit får jag väll hitta den någon annan stans och julmusiken kommer göra att jag överlever hela den här tiden.
Musik är värdefullt.
Imorgon ska jag opereras. Jag oroar mig över narkosen. Tänker alltid "tänk om jag inte vaknar upp". Men det gör jag ju och det lär jag nog göra imorgon också.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0