Allt blev mycket bättre än jag trodde det skulle bli. 20 år

Jag vaknade upp av att telefonen ringde, jag svamlade lite till en början och fick sedan ett "grattis" jag inte hade förväntat mig att höra.
Skatorna skulle som vanligt tjattra utanför mitt fönster, men idag var dom mer ivriga än vanligt. Kanske försökte dom också säga grattis.
Rummet var iskallt och jag somnade om igen till klockan hade blivit lite mer och telefonen hade plingat till några gånger som en påminnelse att det var fler som ville förmedla ett grattis till mig.
Jag steg upp och då drog dagen igång.
Några kaffekoppar sveptes och sedan var det dags för möte med klassen.
Där möttes jag av fler själar som sa grattis och ibland fick jag kramar.
Jag hade brev att hämta plus något annat som var en blombukett, samt några praliner.
Det blev en resa in till Borlänge där jag fick en halsduk av L och jag mumsade i mig en glass med violtopping. Sliskigt men gott.
Åkte sedan hem till vår lilla miniby.
Efter en tid sittandes på marken i skuggan beslöt vi oss att åka in till Ludvika där det inhandlades en kladdkaka som köptes helt i onödan men det visste ju inte jag då.
F bjöd på en god öl och sedan gick vi runt på stadens nästan döda gator.
T tog oss hem och då väntade L på mig. Det blev en rutinpromenad som är guld värd och sedan hem igen.
Jag letade desperat efter min kladdkaka jag köpt men den fanns inte. L försökte lura i mig lite nudlar men jag var butter och ville inte ha något annat än min kladdkaka.
Efter en stund traskade vi ner till villan där jag fick stå utanför dörren ett tag.
Det fanns folk där inne och man kunde ju ana att dom styrde upp något.
Vacker födelsedagssång bjöd min klass på till en början och sedan fick jag hugga in på den underbart goda tårtan som dom gjort.
Jag är inte så förtjust i tårtor annars men de tårtor jag har fått som födelsedagstårtor detta år har varit något annat, och de har alltid lyckats fixa i favoritingredienser.
Choklad, banan och hallon.

Jag hade aldrig förväntat mig att min födelsedag skulle bli såhär bra som den verkligen blev.
Ni är bra, ni är bäst.
Jag är glad att jag hamnade här hos er. Ni är som en andrafamilj för mig. Mitt i skogen i Dalarna.











Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vilken fin blogg du har! Askul att läsa om dina reaktioner under första veckorna här, och härligt att du gillade tårtan =)

2011-09-15 @ 01:07:03
URL: http://pousettefalk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0