"hälsa den skalliga mannen med en svart hund att hustrun gått till bilen"

Efter en natt liggandes i min obäddade säng med öppna ögon så var det dags för en tripp till Linköping.
När vi nästan var framme ringde jag E som redan var där. Vi möttes upp på monki där vi met promenerade i sömnen och var disträa. Det vi är bäst på!
Efter en del randomshopping drog vi oss till maten och käkade med pinnar och lyssnade på aktiemän som var sluga.
Vandrade vidare på stan och jag blev kär i ett par skor.
Resten av timmarna fanns dom där i mina tankar.
E frågade mig om det var bra kär jag hade blivit eller dåligt. Jag svarade dåligt men eftersom min födelsedag är nära löste sig allt på  slutet. Nu är dom mina!
När vi tröttnat på stadens affärer satte vi oss på en parkbänk. Spanade in folket  som underhöll oss i någon timme eller så. Sen dags för muffins, tant som skulle lära sig mobil och lite kaffe till kakan.
Nu är jag hemma. Såg en regnbågsboll. Rastlös som vanligt. Kanske att man borde städa  så det ser ut mer som något lyxigt ställe än en knarkarkvart.
Men energin håller nog i sig och städning är som bäst klockan 3 på natten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0