Vi hade ett eget litet mariachiband !

Vi förgyller många människors liv med att bara vara. Prata. Le. Sjunga.
Igår hade jag det trevligt på heltid. Det fanns inte något som inte kändes bra.
Familjen. Folk. Gitarr och känslor. Kött klockan fem gånger två.
Ett tag kände jag mig som en gatumusikant. Vi satt på ett tak. Njöt och sjöng.
En keps, ett par pilotglasögon och morgonrockar.
Där satt jag sedan i vimlet och bara såg på människor, vars tankar inte var i deras huvuden längre.
Parkbänk. Det bästa som finns om inte en brygga.
Gungande båt. Figurer. Regn och hamburgebröd med mos.
Träden grät en stund. Fick fjärillsdoft på händerna.
Hemma.




















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0