stick fula snö !

Natten var hemskt. Så mycket hostande , snytande och spottande. Ena stunden kändes det nästan som om det hade varit bättre och gå upp. För efter allt hostande blev jag ju hungrig och när man väl är hungrig och magen kurrar sådär vackert är det nästan värdelöst att försöka somna.
Men somna gjorde jag ju tillslut men då skulle snöskottare väcka mig och dåna allt vad dom kunde. Typsikt!
Vid klockan två bestämde jag mig iaf för att förflytta mig från sängen och ta mig vidare till netto.
Skabbig som jag var kände jag nästan som om jag passade in där bland alla udda människor och udda saker.
Det blev rostbröd, tomater, någon rökt kalkon, ölkorv och fil som sedan hamnade i den fint gula påsen.
Att snörvla hela vägen hem på de hala gatorna med påsen i handen fick mig nästan att känna mig mer sjuk, random och efterbliven eftersom balansen är sämst. Men ramla, det gjorde jag inte!
Däremot blev jag nästan påkörd av en stor snöskopa som skulle köra som en idiot precis utanför mitt hus. Killen i fordonet pratade i telefon, öste musik och var i sin egna lilla värld. Som tur var överlevde jag iaf och fick i sista minut hoppa in i en snödriva för att inte bli knosad av hjulen.
Nu sitter jag här och tänker nog ta o göra mig lite mat, eller rättare sagt toast.
Det var hur längesen som helst som jag stoppade i mig något sådant gott.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0