runt runt runt

Nu ska vi se här.
Igår vaknade jag trött och lostheten som befann sig redan när jag låg i sängen förföljde mig till dagens slut.
Det är kul att vara lost och trög för det mesta, om man kan ha roligt åt det själv och komma på sig själv med att man uttrycker sig lustigt eller bara säger något oerhört trögt.
Igår hade jag på mig klackskor vilket inte är den bästa kombinationen med snö, is och läskiga spår. Men höll mig på benen och jag och F tog oss till både Netto med den gula påsen och till Högö.
Vi inhandlade vindruvor, kräftstjärtar, creamfresh och avokado på Netto och drog sedan vidare till Högö för att handla bakpotatis. Vi blev lite ledsna till en början för att den enda bakpotatis som fanns där hade det börjat växa grönt på och tanten i affären skrattade åt mig när jag frågade om dom hade potatisar som det inte växte något på.
Väl hemma styrde vi upp lunch och fick klara oss utan vatten eftersom snubbarna som river badrummet ska hålla på och stänga av allt möjligt i huset.
Med brist på aktiviteter började vi pyssla med några flaskor. En flaska blev en fin vas till en snurrad bambustång och den andra blev en ljusstake. Vi satsade på att ljusstaken skulle ha massa smält stearin på och oj du vilket styr det var med de. Stearin på bordet, på golvet, på fingrarna och på flaskan där det skulle va.
Resultatet blev iaf fint tyckte vi.
När vi blivit klara med ljuset drog vi vidare till ankorna som skulle matas.
Några ankor var dumma och fattade inte att dom skulle få mat och dom andra var hysteriska och trampade mig på skorna. F tyckte ankorna var läskiga och tog några steg tillbaka medan jag stod mitt i vimlet av kvackande.
Mata ankorna gick snabbt och därefter blev vi rastlösa igen.
Fy tusan va vintern är hemsk!
Vi gled vidare till en matbutik och köpte oss lite naturgodis och spanade in mat sen hamnade vi i min källare igen där vi kollade på tv program dagen hade att erbjuda.



















Kommentarer
Postat av: Theodorkathrine

Just found your home page its great, best site I seen for ages. This is a wonderful wealth of information, it looks like you folks do great service keep up the good work.

2011-10-24 @ 10:38:47
URL: http://theodorkathrine.blogbloc.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0