Mördarbambi

En stor del av dagen spenderade jag i min stora säng.
Min sängkompis höll mig sällskap till fyra. Hon var snäll och serverade kaffe på sängen, inte alla dagar man får sådant så när det väl händer är jag otroligt tacksam.Kaffe är ju så gott, speciellt i sängen.
Vädret växlade om lite senare och solen tittade fram. Jag begav mig ut i trädgården och käkade bär. Hallonen är de bästa men äts på egen risk. Dom där äckliga larverna som också tycker om hallon förstör en del av hallonens godhet, men gör också att man äter dom långsammare och njuter av varenda en.
Efter en tids rastlöshet bestämde jag mig att ta mig en promenad till vår förfallna båt. Där letade jag fram en burk som jag senare fyllde med kantareller.
I skogen hittade jag folk som rökte saker som kom från naturen och käkade blåbär.
Lite senare på vägen hittade jag också en vilsen cyklist som jag hjälpte, sen traskade jag in i den vildvuxna skogen.
Väl där hamnade jag i en djungel av ormbunkar som nästan var lika höga som jag.
Något konstigt ljud började sedan uppkomma lite längre bort i skogen och jag tyckte det lät som ett läskigt monster så därför försökte jag skynda mig ut.
Men det var inte det lättaste kan jag tala om eftersom jag varken hade stövlar och såg vart jag trampade.
Helt plötsligt står det där konstiga ljudet framför mig och där var jag, i ormbunksdjungeln, öga mot öga med ett monsterbambi.
Det var längesen jag var så rädd och pulsen så hög och under några minuter trodde jag att han skulle mörda mig.
Han lät sådär läskigt och intog sedan "stångningssposition". Som tur var lät något lite längre bort och han blev distraherad, skuttade där ifrån och fortsatte med sitt skräckinjagade ljud.
Under tiden lär jag ha blivit uppäten av myggen men det glömdes snabbt bort när jag hittade en liten hög med fina kantareller.
Nu sitter jag här hemma och ska snart äta upp dom.


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0