Onsdag



Jag var trött.
Smset jag fick precis när jag lyckats somna höll mig sedan vaken hela natten.
Seg. Jag ville inte lämna sängen. Ställde om klockan flera gånger om och bad om en timme till i sängen.
Väl uppe fick jag ett samtal och efter en stund hade jag sällskap när jag drack mitt "morgonkaffe".
Där satt vi i trädgården. Han såg ut som en pojke tagen från någon italiensk film när han plockade körsbären.
Han klagade dessutom på sin sticka i handen och när jag väl fixat fram en nål så var stickan i alla fall borta men inte smärtan och klagandet.
Vi gungade i hammocken och njöt.
Radion spelade faktiskt fin musik idag.
Han gick hem och min granne tittade förbi.
En sväng på stan. Vi fick kaffe köpte sura remmar, köpte något klädesplagg var precis när affärerna släckte sina lampor.Det blev mer fika och sedan en fika till för att gömma sig för regnet.
Jag sjöng vackert på en toa. Bra eko.
Harry Potter och hans magiska värld stod sedan på schemat. På bion satt vi som förtrollade och glömde nästan att blinka. Slut.
Det var onsdag och folk var ute så vi tog oss en sväng. Satt på båt med musik sen gick vi vidare upp på land.
Kompisar kom och jag hittade nya och sedan äldre.
Regnet störtade ner och sen var allt slut igen.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0