Minnen från peace and love

En medelålders trollkarl visade sina gamla konster för oss på vägen dit.
Köer i alla sorters former ringlade sig fram över Borlänges gator.
Många såg likadana ut, sen var det dom där som var av en egen sort.
Nästan som en vildvuxen äng med sommarens alla blommor.
Jag träffade ny och okända ansikten. Alla hade lika fina hjärtan och en glädje som sprudlade.
Artister okända som kända.
Dom mötte vi på kärleken och fredens festival.

Våra grannar var från den stora staden.
"Jag kommer vs Reptilia"
Balkongen blev ett DJ-bås i kvällssolen och vårt hem var ett rött hus med vita knutar och ibland ett grönt tält.
Ölen gjorde solkatter på borden och ibland trodde jag nästan vi skulle smälta bort.
Musik.
Håkan var alltid med oss när vi sjöng hans låtar i vårt camp.
En filt blev en säng under dagen, ens arm blev en kudde och träden blev tak.
Bränt skin.
Trötta ögon, trötta ben och pizza.
Gitarrer, häng med folk utan namn och stolarna flyttade hemifrån men hittade tillbaka ibland.

Sushi.
"fest hos mange"
Lite "snälla bli min igen" bredvid en journalist som twittrade och hade orangea läppar precis som jag.
Regnskur och ett liggunderlag blev mitt paraply.
Äventyr bland tälten.
Såpbubblor och en indianfilt.

Regnskur.
Trött.
Världens bästa frukost åt vi lite senare och den varade hela dagen.
Knäckemacka är gott.
Stekhet sol och kläderna blev solhattar och paraplyn förvandlades till parasoll.
Hunger, sockerbrist och dum coca-colakille.
Quizkort blev trubadursånger om bidrag och filmer.
"och miranda är här, och hannes är, åh va roligt att lisa är här"
Bob Hund och röd klädsel.
Maratonlopp genom festivalområdet för att kika på någon.
Björnhuvuden och trötta ögon genom hela konserten med The Strokes.


Soptipp och spendrupssnören runt halsen.
Västervikspojkar.
Kajalpennor, majs och randoms.
Riskakor, en hatt och frihetsgudinnor.
Håkan var bäst och sedan var konserterna slut för i år.
Grillade äcklig majs och "jag ska älska dig genom eld och vatten" blev vår sång.
Gladiatorskivan var något peppt.
Det blev att träffa roliga människor på campingen.
Vissa sa sig bo i buss, andra gick runt med tältet på ryggen och sjöng "lilla snigel".
Vi hittade människor med god kebab och där munnen gick i ett.
Ett gäng söta chipskillar fann vi också.
Vi ses nästa år
Peace and Love.































































































































Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0