hyperskrivning på småtimmarna

Jag gick ut i skogen för att leta svamp men hittade bara tanter och stora blåbär.
Blåbären var goda och jag fick ödletunga på köpet. Blå och fin.
På vägen hem ringde Kompis och efter ett tag kom både kompis och mormor med de bra måttväskorna.
Jag lyckades spilla ut en hel kanna kaffe på golvet en stund tidigare men det gjorde inte så mycket.
Jag och K gick ut i trädgården och försökte hitta sittplats.
Hela min trädgård är fylld med ruggiga grabbar med fula kläder och ölmagar. Men förhoppningsvis slipper jag dom när jag kommer tillbaka och kan få vara ifred på tomten utan att någon spanar eller stör.
Vi satte oss i alla fall på marken och det första K gör är att stampa upp ett myrbo och myrornas krig blev en verklighet.
En förflyttning skedde snabbt som attan och jag fann ro på några plattor med ett staket gjort av hallonbuskar och ett hav runt omkring mig av jordgubbsplantor.
Där satt jag och smaskade tills K började klaga på att det kliade på hela kroppen. Jag sa att det var en inbillning och började snacka om hur bra det skulle vara med myrslokar.
Efter en stund kollar jag på hans skjorta och inser då att det där med att det kröp på hanns kropp inte var något påhitt utan där på ryggen på han verkade myrorna nu samla sin krigararmé för att sedan anfalla.
Vi rusade iväg ner på mitt rum efter vi fått bort alla små svarta saker och K blev en trubadur med en sanningshatt från Kuba, en ostämd gitarr i sitt knä och sjöng ljuva låtar som  booten anna.
Min bäste kompis kom senare när vi hamnat i hammocken och där ifrån spanade vi in grabbsen som höll på med kranar.
Vi kom på att min hund fällde och då började vi projektet "göra ny hund".
Hon fällde så mycket så vi fick så mycket hår så det gick att bilda en ny hund och där satt vi och glodde och var fascinerade.
Det blev senare kallt och vi skildes åt. Jag lyssnade på El Condor Pasa på repeat och skypade samtidigt med F. Hade en kall gurka i högsta hugg som jag knaprade på. Aromat och gurka är en bra kombination kan jag meddela er, bättre än chips!
Nu har jag käkat blodpudding, snackat skit med kusin och gått på rundvandring i huset för att se så jag fått med mig allt till resan imorgon.
Som det ser ut nu så är allt nedpackat och morgondagen kommer starta allt för tidigt för att hjärnan ska vara igång.
Men allt lär lösa sig med en kopp kallt kaffe och bra musik.
Sov gott nu !




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0