Midsommar midsommar

Hade inget planerat och när det väl var midsommarafton så kunde jag inte få tag i F. Hon jobbade så jag fick helt enkelt hälsa på henne på jobbet och lösa hur resten av dagen skulle se ut.
För min del blev det snabbmat på donken. Dock kan vi inte kalla den för speciellt snabb och där stod vi och väntade i en kvart på våra nuggets. Som kompensation fick vi i alla fall en smält glass. Det är bättre än inget.
Vidare i en knökfull bil med packning och sedan ut till havs.
Vi hittade oss en ö som vi slog läger på och där påbörjades vårt firande.
Dumma lekar med stövlar och potatis, god mat, stora brasor och sönderbrända strumpbyxor var bl.a det som erbjöds under kvällen.
Senare på småtimmarna kom regnet och rövarhistorierna satte igång i våra små tält.
Dagen därpå vaknade jag tidigt och rotade fram både bilar,jordgubbar och en iskall cola att avnjuta i morgonsolen på klippan.
Under min vandring själv i skogen hittade jag lite kantareller och efter några timmars väntan vaknade resten av folket och det var dags att städa och åka hem.
En bra midsommar men jag saknade kransen på huvudet.

Midsommardagen blev random och till frukostlunch åt vi konstig pizza. Väl hemma skulle vi kolla på film men allt gick så långsamt och krånglade och efter ett tag förstörde åskan mitt internet så där satt jag i tystnad och lyssnad till mina kompisars snarkningar i soffan bredvid.
Efter lite dötimmar kom J och hämtade upp oss och det blev matshopping.
En vårrulleröra blev det och jordnötssås sen blev det att dricka lite och umgås.
Klockan gick och när vi trodde klocka var sex var den nästan tio.
Runt halv ett tog vi oss en titt på staden. Träffade trevliga människor lite här och var och sedan fick vi åka räserbil hem.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0