Vad är lycka ?

Jag har legat och funderat på det där med  att vara lyckig, när är man egentligen lycklig och vad beror det på?
Lyckan den kommer och den går och om den inte skulle göra det skulle vi nog aldrig förstå att vi är lyckliga på riktigt.
Det är  svängarna som går nedåt som sedan berättar för dig att du en gång var lycklig och du förstår  just då vad det är  du vill sträva efter och finna igen.
Lyckan och glädjen ligger nog mest i dig själv och det gäller att hitta de där sakerna i livet som får dig att ta fram dom.
Jag var lycklig för en stund sen.
Men sen är ju vissa sådana att saker och ting lätt får ta iväg lyckan ifrån en. Antingen beror det på tankar, eller bara små händelser, kanske irritationer eller bara inget alls.
Lycka är vackert  men de mörkare stunderna har en viss skönhet.
Jag ska vara lycklig i sommar. Jag hoppas du också kommer va det.
Lycka är något litet, lycka är något stort



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0