Vi gör som dom gjorde under det finska vinterkriget, man kan röka gräs typ eller barr och sedan klappade jag en gädda ska ni veta!

Dagen började väll i skolan där lektionen var hemsk som vanligt.
Tjejer och killar snackade om rullstolar och va dom skulle göra när dom blev stora. Jag dog lite och låtsades läsa i häftet vi skulle läsa i.
Efter det där traskade jag hem till mormor i det underbara vädret som blåste mig snabbare än snabbast hem till henne. Där fick jag god mat precis som vanligt.
Var stressad eftersom jag hade en fotouppgift som jag segat med och som jag var tungen att bli klar med idag.
Slängde fram massa färgglatt ur gaderoben och började snygga till mig och sprang ut i solen med kameran.
Till en början var jag väldigt missnöjd med allt, men ni ska veta, det blev skitbra och bilderna får ni nog se imorgon.
Slängde i mig en kopp kaffe där efter och susade sedan iväg till korpaholmarna på mig sportiga cykel. På vägen träffade jag på två söta rådjur som sedan blev rädda för mig när jag precis fått fram min kamera, typiskt!
Gled vidare iaf och hittade tillsist mina kompisar på en av holmarna.
Dom hade lyckats hitta ett ställe där det var lä och där satt vi och njöt ett slag tills solen ville gömma sig bakom träden. Vi rörde oss därför vidare och gick efter solen, dock blåste det överallt där solen sken och det var kallare än där vi satt från början. Efter att ha slagit läger tre gånger beslöt vi oss att gå tillbaka till stället där vi började.
A fastnade i snön och vi skrattade, senare råkade vi träffa på hararnas före detta mat och jag trodde mig se en gädda i vassen.
P kom och räddade oss med sina fina matkassar med korv och annat fint. Efter en timmas arbete med att få till engångsgrillen var den äntligen igång och himmelen som varit ljus var nu svart.
Där satt vi iaf i mörkret med våran korv och mysig musik.
Äventyret fortsatte sen när vi skulle hem i mörkret, mellan stock och sten, broar och vatten.
Men vi kom hela hem, som tur var!





Kommentarer
Postat av: Hermankaja

Great website with loads of information, love the bit about What is Love. Keep it up please!!! My best wishes to you!

2011-12-07 @ 08:02:29
URL: http://hermankaja.blog24h.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0