Du är så söt min kära lilla ponny, du är så snäll min kära lilla häst !

Nu har jag varit ute på steppen bland mongoler.
Svinkallt var det och mina fingrar blev likbleka med det samma. Min häst var finast av dom alla och hade ungefär samma färg på pälsen som på mitt hår. Duktig på att springa var den också och ville helst vara först. Bra guppigt var det men kul. Det blåste som bara den och  när vi nått fram till iglo/hydda/kåtan/tältet så fick vi lite varmt mjölkte och mjölkgodis som gjorde att vi åtefick vår normala kroppstemperatur.
När vi vände tillbaka till där vi började hade vi motvind och sanden yrde som bara den, fick kisa som en kines och lyckades då undvika sand i ögonen.
När vi kommit till vårt mål blev vi bjudna på mat, sen hade dom en cermoni med ett helgrillat lamm. Mjölkvin blev vi bjudna på därefter och njöt sedan av lite lite kött.
På väg hem till stan somnade jag och vaknade sedan upp när vi hamnat vid någon fabrik som tillvärkade allt från skinnsaker till kashmir. Köpte mig ett par örhängen och sedan hamnade jag på hotellet.
Nu sitter jag här lite varmkall och har nog lyckats fixa en fin förkylning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0