Tänd ett ljus och låt det brinna kan man till och med sjunga på Midsommar

Har haft en riktigt bra dag idag.
Gick till skolan och gjorde inte allt för mycket. Chillade i en soffa tills det var dags att fota en liten mobil som övergick till hårgele sen en vas och tillslut blandade jag vattenfärg i ett glas och gjorde en fin drink som var rosa.
När det var avklarat stack jag vidare till stan och tog en kaffe i det stormiga vädret, F köpte ett påslakan också och sedan gav vi oss iväg till vår favoritaffär Willys. Där handade vi god mat och fixade sedan till den här hemma.
Efter ett tag blev det att ha det skönt i solen som sken och det röktes lite vattenpipa.
När vi hörde glassbilens ljuva toner fick jag idén att köpta lite punchglass. Dock blev väntan på glassbilen en evighet.
Glassbilen har dock uppdaterat sig en hel del och nu för tiden kan man följa hans färd på mobilen.
Efter mer än en timmas väntan, då jag hade givit upp hoppet på att den skulle komma så kom den och någon lyckligare än F just i den stunden har jag nog aldrig sett i hela mitt liv. Jag kan förklara reaktionen som "ett litet barn på julafton" eller bara "som ett barn när glassbilen kommer".
Just när bilen kom vart jag också glad men blev genast lite ledsen över att den körde åt helt fel håll. Jag började springa efter och sen förstår ni ju resten. Jag fick min älskade punchglass som kostade 99 kr.
Där efter avnjöt vi glassen med en kopp kaffe och drog sedan vidare ner till staden och drack en öl.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0