danska serier och telefonmord

Och här satt man en natt till.
Otrött och utan aktivitet.
Blev glad när jag gäspade vid klockan tolv, fick mig  att tro att jag snart skulle bli riktigt trött och sedan knoppa.
Men så blev det ju inte alls. Inte på något vis.
Blev istället pepp. Började tänka på när man var liten, yngre. Lyssnade på gammal musik som då var världsbäst.
Cascada, Eminem och Elin Lanto.
Imorgon är jag pepp. Jag har ingen plan för dagen men den lär rulla på lika bra som alla andra dagar har gjort hittills.
Vakna upp i min stora säng i mitt stora mörka rum. Det blir aldrig ljust här, så om jag skulle vilja så skulle det kunna va natt här jämt.
Min säng är inte heller så stor som den en gång varit. Halva madrassen har kanat ner på golvet och den andra delen har blivit någon slags avlastningszon.
Sladdar, böcker, tidningar, smink och några fikon ligger för tillfället skavfötters med mig.
Egentligen skulle jag kunna städa just i detta nu, det är  faktiskt som roligast att städa på natten och jag har ju energin till det. Men nä, sådant kul kan jag lika gärna göra imorgon.
Nu har jag helt plötsligt en plan.
Planen består av sol, städning, en lila påse och massa folk.
Nu kanske jag kan sova utan att fundera mer på vad som kommer att hända. För det är sådant jag styr med när jag inte kan sova. Tänker igenom morgondagen, vrider och vänder på den, upp och ner. Sen så blir den aldrig så i alla fall. Och lika glad är jag för det, för dom blir ju alltid bättre.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0