Från inget till massor

Det är jobbigt att vara rastlös när ingen annan är det samtidigt.
Så var det för mig igår och jag flängde mest runt från rum till rum tills jag fick idén och letade upp vattenpipan.
Solen sken men resten av folket hade förvandlats till vampyrer och gömde sig från det stora glödande klotet.
Efter ett tag kom jag på att jag ville plocka svamp men det ville inte någon annan, så jag fick helt enkelt bara sitta kvar där ute på bänken och försöka njuta av att solen iaf lyste.
När solen gått ner och månen sken istället var det nästan lika dött men jag hittade folk i ett hus som hade gjort god chlisoppa som jag fick smaka på.
Jag hämtade en olivburk som fick bli mitt partyglas under kvällen och sedan satt vi ute ett helt gäng och bara hängde.
Vidare till ett rum där en stor massa hade samlats. Det blev det ompa dompa musik och sedan stack jag iväg och gjorde äppelpaj på långpanna till folket.
Blev också bjuden på en god baconsås och under tiden då pajen var i ugnen plockade jag en blomma i mörkret vilket resulterade i att jag kom på hur det kändes att bli bränd av brännässlor.
Pajen blev perfekt och alla uppskattade den.
Sen fastnade jag och några få till vid matbordet och där satt vi tills natt blev dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0