morning morning !

Regn, regnet bara vräkte ner.
Jag låg i min säng och rummet hade förvandlats till en stor, mörk frys.
Ville inte gå upp men alarmet på mobilen tjatade hål i huvudet på mig och jag blev tvungen att hoppa upp ur sängen och börja slåss mot de osynliga frostsoldaterna.
Dom ville ta över rummet.
Men genom att snabbt springa fram till fönstret, slå igen det, sätta på lyckorusmusik och börja dansa, så besegrade jag dom.
Nu hade jag nästan vaknat helt och hållet men ögonen sov fortfarande lite halvt.
Vatten, massa varmt vatten i ansiktet och sen kände jag mig som en levande människa igen.
Klockan tickade på som vanligt och jag pendlade som en yr tornado mellan toalettspegeln, spegeln i hallen och spegeln i sängen.
Håret stod åt alla håll, håll som inte jag ville att dom skulle rikta åt.
Sminket kladdade jag på och öste på mig kläder.
Nu lyste solen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0