Glida runt. Något jag är väldigt bra på.

Kom till Växjö igår.
Resan blev löjligt billig och jag var nöjd.
Snön föll och vägarna blev vita.
Pannkakor och sylt med mästerkatten i stövlarna.
Gick upp idag och åkte in till stan.
Träffade Frida. Åt god sallad och följde sedan med henne till universitetet.
Dom lärde sig saker som lät som ett annat språk i mina öron.
Min bok som var bra blev till och med dålig och jag fick kämpa för att hålla de mandelformade ögonen öppna.
En kaffe och sedan traskade jag till min lilla Växjöbo.
Drack mer kaffe och sedan gled jag vidare.
Har nu gått runt på Grand Samarkand i några timmar och mina fötter bränner.
Två par byxor, lite nagelllack och ett par solglasögon ligger nu i min påse.
Nu ska vi hem !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0