drömhjärta

Dagen kändes väldigt lång men försvann fort i alla fall.
Jag har fightats med getingar. Dödat och sedan tyckt lite synd om dem.
Från att ha varit sådär irriterande och läskig blev den helt plötsligt snäll och livlös.
En stund frossade jag bär och funderade över varför smultron heter smultron och jordgubbar heter jordgubbar.
Sen övergick jag till att läsa bok, något som annars inte händer men idag funkade det bra.
Jag hade ro och for inte iväg från verkligheten.
Solen var stark och vid tre blev jag trött på den och såg grönt.
Åkte hem till kusin, fick mat och sedan gav vi oss ut på husjakt så nu har jag bara några kvar att leta reda på.
Det lustiga var bara att ett hus inte gick att hitta, det fanns bara inte. Dock tänker jag fortsätta jakten imorgon och leta rätt på spökhuset.
Jag jagade annat också, så som mjölkprodukter och månen.
Snart tänker jag sova gott om inte djuren härjar allt för mycket i natt.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0